پایان رزمایش اقتدارآفرین مدافعان آسمان ولایت ۹۹| از غرش سامانه موشکی باور ۳۷۳ تا مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد

17:02 - 01 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۷۵۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که با حضور نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش در منطقه سمنان برگزار شد، با موفقیت و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، به پایان رسید
- رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که با حضور نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش در منطقه سمنان برگزار شد، با موفقیت و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، به پایان رسید.
 
طبق اعلام، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که از روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار شد، به لطف خداوند متعال و تلاش همه رزمندگان شرکت کننده، به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم و سناریو‌های مختلف طراحی شده در این رزمایش با موفقیت اجرا شد.
 
استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری، کنترل و فرماندهی و جنگ الکترونیک از جمله مواردی بود که در فاز نخست این رزمایش صورت گرفت و در ادامه با تهاجم هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه به منطقه عمومی رزمایش اقدامات لازم برای کشف، شناسایی و رهگیری آن‌ها تا مرحله اصابت الکترونیکی (شلیک سرد) انجام شد.
 
پایان رزمایش اقتدارآفرین مدافعان آسمان ولایت ۹۹| از غرش سامانه موشکی باور ۳۷۳ تا مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد

یکی از ویژگی‌های این رزمایش به کارگیری تجهیزات و سامانه‌های ایرانی بود، تمام تجهیزات و سامانه‌های به کارگرفته شده در این رزمایش اعم از سامانه‌های کشف و شناسایی، موشکی، راداری، جنگ الکترونیک و ... محصولاتی هستند که به دست توانمند فرزندان ملت شریف ایران در نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی کشور تولید شده اند و از این حیث این برای نخستین بار بود که یک رزمایش با سازمان رزم تماما ایرانی برگزار می‌شد.
 
مشترک بودن رزمایش مدافعان آسمان ولایت از جمله ویژگی‌های بارز این رزمایش بود و با شلیک موفق سامانه‌های پدافند موشکی باور ۳۷۳، مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد به سوی اهداف حمله ور به منطقه رزمایش، سد آهنین پدافند هوایی کشور در برابر هرگونه تهدید هوایی به نمایش گذاشته شد.

استفاده از سامانه پدافندی بومی راهبردی باور ۳۷۳ بر علیه اهداف دورایستا یکی از نقاط عطف این رزمایش بود. از آنجاکه تهدیدات دورایستا امروز به یکی از اصلی‌ترین تهدید‌های حوزه هوایی تبدیل شده‌اند، لذا مقابله با آن‌ها در دستور کار قرار داشت و در این زمینه هم با استفاده ازسامانه بومی باور ۳۷۳، هدف دورایستا در یک تمرین واقعی مورد اصابت قرار گرفت.
 
پایان رزمایش اقتدارآفرین مدافعان آسمان ولایت ۹۹| از غرش سامانه موشکی باور ۳۷۳ تا مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد

فرمانده رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ هماهنگی، هدایت و کنترل عملیات پدافند هوایی نیرو‌های مسلح برای تقویت دفاع هوایی منسجم و موثر در برابر هرگونه تهدید هوایی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و تحت هدایت و طرح‌ریزی عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور را از اهداف اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ عنوان کرد و گفت: در این رزمایش مشترک افسران ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مراکز فرماندهی عملیات مشترک منطقه‌ای (SOC) صحنه واقعی نبرد و مقابله با تهدیدات هوایی را تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و نظارت مستقیم ارزیابان و ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) تمرین کردند.
 
سامانه‌های پدافندی با شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی کشور در این رزمایش با گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و پدافندی با تاکید بر قابلیت جابجایی و واکنش سریع نیرو‌های عملیاتی با رعایت اصول پدافند، نسخه‌ای از اقتدار دفاعی ایران در پاسخ احتماعی به تهدیدات دشمن بود.

سامانه‌های پدافندی،نسخه‌ای از اقتدار دفاعی ایران در پاسخ احتماعی به تهدیدات دشمن
نسل جدیدی از تجهیزات و سامانه‌های راداری، موشکی، جنگ الکترونیک، فرماندهی و کنترل نیروی هوافضای سپاه اعم از رادار‌های «قدیر، بشیر، مطلع الفجر و سامانه‌های سوم خرداد و طبس» خشاب پر سلاح شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در ویترین محصولات دفاعی مجموعه اقتدار نظامی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
پایان رزمایش اقتدارآفرین مدافعان آسمان ولایت ۹۹| از غرش سامانه موشکی باور ۳۷۳ تا مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد

«قدیر، بشیر، مطلع الفجر، سوم خرداد، طبس» خشاب پر سلاح پدافند هوایی کشور
سامانه‌های فرماندهی و کنترل تاکتیکی «فکور، عاشورا، سامانه‌های راداری بومی مراقب، فتح-۲، بشیر، سامانه‌های تاکتیکی اطلاعات و شناسایی، سامانه‌های الکترواپتیکی، سامانه‌های جنگ الکترونیک و شبکه دیده بانی بصری نیروی پدافند هوایی ارتش» از جنس بومی، پازل اقتدار دفاعی ایران را نه تنها در منطقه بلکه در جهان تکمیل کرده است.
 
«فکور، عاشورا، مراقب، فتح-۲، بشیر، تکمیل کنندهپازل اقتدار دفاعی ایران
رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان۹۹، نمایشگاه معرفی تجهیزات بومی در حوزه پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این دو بال سیمرغ اقتدار ایران در منطه و حتی جهان است.
پایان رزمایش اقتدارآفرین مدافعان آسمان ولایت ۹۹| از غرش سامانه موشکی باور ۳۷۳ تا مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد

شعار این رزمایش «آسمان امن در سایه اقتدار پدافند هوایی»، بی شک گنبد آهنی زنگ زده رژیم صهیونیستی را که امروز به حیات خلوت پهباد‌ها و موشک‌های جبهه مقاومت تبدیل شده است، زیر سؤال می‌برد، پدافند هوایی ارتش و سپاه نشان دادند.

سامانه‌های بومی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه و ۱۵ خرداد، نمونه‌هایی از محصولات دفاعی بومی تولید شده توسط صنعت دفاعی کشورمان است، سامانه «باور ۳۷۳»، شکارچی پرنده‌های پنهان دشمن، نقطه عطف این رزمایش، طلوع پهپاد‌ها و هواپیما‌های دشمن را در مرز‌های نظام جمهوری اسلامی به غروب تبدیل می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *